Základní škola poskytuje základní vzdělání, vyučování
probíhá podle učebních plánů a učebních osnov
schválených ministerstvem.
Od r. 1993 má škola právní subjektivitu, je zařazena do
sítě škol, jako příspěvková organizace, zřizovatelem je
obec Rohle.
Součástí školy:
- Školní družina s jedním oddělením
- Mateřská škola s jedním oddělením
- Školní jídelna, kde se vaří průměrně 150 obědů, včetně
poskytování služeb pro cizí strávníky.
- ZUŠ - detašované pracoviště Mohelnice: hra na klavír,
akordeon, flétnu. Ve škole je k dispozici učitelská i
žákovská knihovna.
Do základní školy dojíždějí žáci z okolních obcí:
Kamenné, Nedvězí, Janoslavic, v ojedinělých případech z
Lipinky, Strupšína a Bezděkova. Školu tvoří dvě budovy,
I. a II. stupeň.
V budově ZŠ je odborná pracovna chemie a fyziky, učebna
informatiky, školní družina a knihovna. Pro výuku
pracovních činností je samostatná budova, kde jsou dílny
a cvičná kuchyň. Pro výuku tělesné výchovy se využívá
tělocvična umístěna v KD.
MŠ a ŠJ jsou umístěny v další budově, vzdálené od hlavní
budovy asi 10 minut chůze. ZŠ celkem využívá tři budovy
a tělocvičnu.
Před školou je školní pozemek a školní hřiště. Školní
hřiště je využíváno pro volnočasové aktivity žáků a
veřejnosti.
Ve škole jsou výborné podmínku pro výuku informatiky,
žáci s učiteli využívají velkého množství výukových
programů, je využíván internet, interaktivní učebna s
tabulí. Škola je dobře vybavena moderními učebními
pomůckami, notebookem a dataprojektorem.
Škole byla udělena výjimka z počtu žáků.
Protože je naše škola umístěna uprostřed vesnice, blízko
k přírodě, je logické, že tuto skutečnost využijeme k
našemu zaměření. Hned vedle školy protéká potok Rohelka,
v blízkém okolí najdeme ekosystémy - les, louku, rybník,
pole. To je důvodem, proč jsme se přihlásili do programu
Ekoškola. Ekologická výchova na škole nemá svůj vlastní
předmět, probíhá v rámci projektových dnů Dýňobraní, Den
Země, Den vody, v rámci přírodopisu a pracovního
vyučování.
Plánujeme klást větší důraz na problematiku
environmentální výchovy, plnit tak její cíle, vybavit
žáka kompetencemi, které směřují k odpovědnému
environmentálnímu chování.